deklerkseninjordanië.reismee.nl

Dag 4

Vanmorgen vroeg op ,half 7 ontbijt en 7 uur stond Mustafa voor met de minibus. Om half 8 waren we binnen .

Wat is Petra mooi zeg , eerst door de kloof naar de treasury , adembenemend mooi.

Door naar boven naar de tombs daarna langs allerlei bezienswaardigheden .

Ondertussen werd het al aardig warm en de zon stond hoog aan dr hemel.

Tijd voor drinken en eten , was echt een heerlijk buffet , ging net open dus alles super vers.

Toen flink aan het afdingen geslagen en voor 25 Dinar 4 ezels geregeld maar dat was geen succes.

Op een ezel de trappen omhoog was geen geintje dus snel weer afgestapt en toch maar gaan lopen.

Dit was een flinke tocht , ik , Carla , had het bijna niet gehaald maar toch maar doorgezet

De stappenteller op de telefoon geeft aan 55 verdiepingen dus ja ik moet wat aan mijn conditie gaan doen dat staat vast.

Uitgepuft in de schaduw en toen de weg weer terug , nu alle trappen weer naar beneden .

Op de trappen kwamen we een bekende tegen die zelfs een cadeautje voor Freddy bij zich had omdat hij wist dat we op dezelfde dag in Petra zouden zijn.

Mustafa kwam ons na een Whatsappje weer ophalen en onderweg hebben falafel en shoarma gehaald , echt heerlijk.

Opgegeten bij het zwembad met prachtig uitzicht .

Om 20:00 na gebadderd te hebben weer terug naar Petra om het te zien in het kaarslicht , was ook leuk om te zien , al met al bijna 22 kilometer gelopen vandaag , hierna doen we geen stap meer denk ik .

Na Petra by night weer opgehaald en nam Mustafa ons mee naar waar hij altijd sisha rookt , eerst nog taart gekocht en zo Freddy’s verjaardag gevierd.

Ed kreeg ook nog een prachtig ring van Mustafa want iedere goede man heeft zo een ring om in Jordanië .

Nu slapen en morgen eerst nog naar het museum en dan op naar de woestijn

Hanny

Wauw mooie reis zeg, en lekker eten daar wil ik nog wel een foto van zien ?

Ina

Schitterende reis zeg! Nog gefeliciteerd met Freddy x
Beetje te laat, sorry!
Maar wat geweldig om daar je verjaardag te vieren