deklerkseninjordanië.reismee.nl

Dag 1 en 2

Dag 1 - 26 april

Met de taxi naar Brussel gegaan en vandaar via Caïro naar Amman gevlogen met EgyptAir .

Onze chauffeur, Mustafa, stond op ons te wachten en heeft ons naar het hotel gebracht.

Hij blijft onze hele reis onze chauffeur, afgesproken dat hij ons om 10 uur op komt halen, ondertussen was het al 3 uurin de nacht dus snel naar bed gegaan.

Dag 2 - 27 april

Na een korte nacht en het ontbijt kwam Mustafa ons ophalen, het programma iets aangepast en op weg, we kregen koffie aangeboden , echt arabic koffie, nou dat was een bakkie waar we wel wakker van werden.

Via Salt en de Valley of Jordan naar Umm Qais, Gadara.

Wist niet dat ze hier bananenplantages hadden en echt heel veel landbouw, boeren verkopen dit ook allemaal langs de kant van de weg.

Bij UmmQais heb je een uitzichtpunt waar je het meer van Tiberiase en de Golanhoogte ziet.

Ook zijn hier Romeinse overblijfselen te zien.

Via Irbid naar Jerash, volgens ons was iedereen in Irbid, wat was het daar druk, blij dat we een chauffeur hadden.

Voor we Jerash gingen bezoeken gaan eten bij Green Village, heerlijk, brood met allerlei dipjes, tabouleh en mix grill en voor Freddy een groentecurry, echt heerlijk gegeten .

Door de drukte waren we laat, voordeel niet zo druk en warm , nadeel we werden eruit gezet voor we echt alles hadden kunnen zien . Het was echt indrukwekkend , Tonny wil zeker nog een keer terug.

Nu met een koffie van de donutsfactory weer in het hotel en zo lekker douche en naar bed, morgen om 9 uur worden we weer opgehaald op naar Petra.

Joke

Goed begin. Al veel gezien en gedaan. Ziet er mooi uit.
Leuke foto’s .
Heel veel plezier met elkaar!!