deklerkseninjordanië.reismee.nl

Dag 8

Vanmorgen om 6 uur stond Mustafa voor de deur na zijn eerste gebed .

In Aqaba , letterlijk langs de weg gegeten , brood, humus , falafal en muntthee .

Heerlijk en geweldig om half 7 al een drukte van belang.

Moesten voor 5 man met tip wel 5 JD afrekenen .

Hele gezinnen langs het strand die daar gewoon heel de nacht doorbrengen . Vrijdag is een vrije dag dus erg druk overal

Op naar de dode zee , over een weg waar werkelijk niks is.

Af en toe een kudde geiten met een paar mensen en een ezel.

Nog even in het visitorcenter van de grot van Lot gaan kijken en daar een plaspauze gehad.

We hadden een wandeling willen maken in een wadi maar de ene was erg zwaar en de andere dacht ik op de weg maar dat was niet zo. Dus maar overgeslagen voor daagje relaxen aan de dode zee, zijn best moe.

Rond 11 uur aangekomen in het dead sea spa resort , ziet er super uit. Kamers nog niet klaar maar snel badkleding aan en naar de zwembaden toe.

Even wat gegeten en kamer opgezocht.

Ons klaar gemaakt om te gaan drijven , wat een rare gevoel is dat zeg, toch net iets anders dan in een zoutwaterbad in de sauna .

Stond wel aardig wat wind en er waren best wat golven.

Ons lekker ingesmeerd met de zwarte modder er weer in het water.

We voelen superzacht aan nu.

Morgenochtend gaan we voor nog een sessie.

Lekker afgespoeld en even op het balkon de zonsondergang bekeken.

Even hier wat eten en dan nog even de gevaarlijkste weg afkijken in Jordanië , haha ze reden in de wadi rum waar je helemaal niet zelf mag rijden .

Morgen kunnen we uitslapen , Mustafa komt ons om 12 uur ophalen voor een rondje Amman .